Main Module

Welcome to my cooking blog, a place where recipes are shared. Do not hesitate to leave comments and ideas as to how to improve my cooking. Enjoy blogwalking and please keep coming back for more updates

Adds

Calendar

Monday, July 15, 2013

Kuih Bakar Jagung

Ada setengah tin jagung krim manis lebihan buat air jagung kelmarin..kalau tak dikerjakan nanti rosak pulak kan..teringat pula dah dua tida hari hubby nak makan kuih bakar aka bingka..tapi hubby request bingka roti..baru last week mieza buatkan puding roti..nanti anak-anak kata roti lagi...last-last jadi lah kuih bakar ni..


Sangat sedap..lemak berkrim..mieza kontemporarikan dgn membakar dalam ramekin kecil senang untuk dimakan...mieza cuma buat separuh dari adunan resepi di bawah..bulan puasa ni siang hari je teringin lebih..dah masuk nasi sepinggan kuih ni sentuhnya sedikit saja..


KUIH BAKAR JAGUNG

Bahan-bahan:
1 cawan tepung gandum
1 cawan santan
1 cawan susu ideal
3/4 cawan gula
2 biji telur
1 tin jagung krim manis
sedikit pewarna kuning
sedikit bijan putih dan hitam




Cara-Cara:
1. Masukkan semua bahan ke dalam pengisar (blender) kecuali jagung dan bijan dan dikisar sebati.
2. Masukkan jagung dan dikisar sebentar sekadar bercampur sahaja.
3. Tuangkan ke dalam loyang dan taburkan bijan jika suka.
4. Bakar pada suhu 160'C selama 1 jam ( atau lebihkan 15 minit lagi jika suka bahagian atas kuih yang berkerak).



Senang aja kan? Selamat mencuba dan selamat berbuka ^__^

4 comments:

Gee® said...

Comelnyaaa....nk ckit..!!

adda syuhada said...

terliurnya..mesti sedap..nanti nk cuba la..

maoqiuyun said...

4
adidas shoes
valentino shoes
salomon speedcross 3
abercrombie and fitch
fred perry shirts
salomon running shoes
toms shoes outlet online
cheap soccer jerseys
nhl jerseys wholesale
ralph lauren outlet online
replica rolex watches
cheap snapbacks
louis vuitton outlet online
hollister clothing store
michael kors outlet
prada handbags
lebron 10,lebron 11,lebron 12
coach outlet store
swarovski jewelry
jordan 11
tory burch handbags
true religion
nfl jerseys
abercrombie
ed hardy clothing
mont blanc pens
thomas sabo
beats by dre,dr dre,beats headphones
louis vuitton outlet
louis vuitton uk
lacoste outlet
coach factory outlet
timberland shoes
oakley vault
air jordan concord
instyler
adidas wings
chanel handbags,chanel bags,chanel outlet,chanel 2.55
oakley sunglasses
tiffany jewelry
cheap oakley sunglasses
20150404maoqiuyun

Unknown said...

qihang0701mcm outlet
mcm handbags
coach factory outlet
michael kors outlet
gucci outlet
hollister clothing store
cheap beats
gucci uk
kate spade handbags
ralph lauren
toms outlet
air max 90
oakley sunglasses
jorda femme pas cher
fitflops sale clearance
nike air max
ray bans
michael kors handbags
ray ban uk
cheap oakley sunglasses
sac longchamp
ray ban sunglasses
polo ralph lauren outlet
replica watches cheap
true religion jeans
cheap jordans
prada outlet
kate spade outlet
ralph lauren outlet
burberry outlet online
ray ban wayfarer
oakley sunglass
tory burch handbags
burberry scarf
gucci outlet online
oakley store
q

Don't forget to click the ad before u continue blogwalking..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...