Main Module

Welcome to my cooking blog, a place where recipes are shared. Do not hesitate to leave comments and ideas as to how to improve my cooking. Enjoy blogwalking and please keep coming back for more updates

Adds

Calendar

Saturday, July 21, 2012

Caramel Bread Pudding with Sliced Peach - Iftar hari 1

Alhamudlillah...selesai juga sehari kita berpuasa hari ni..hari pertama selalunya kita terasa sangat akan keletihannya...kalau mieza hari kedua dan ketiga mieza akan jadi agak letih..tetapi bila masuk hari keempat dan seterusnya alhamdulillah perut pun dah boleh adapt dengan bulan puasa..

Hari ni rasa teruja lebih menyambut awal puasa..seronok gitu..dari pagi lagi dah ke pasar..seawal jam 11 pagi mieza dah dok buat apa yang patut kat dapur..bila masuk zohor mieza rehat jap untuk solat dan tengok TV dengan anak-anak..lepas asar je terus masuk dapur balik...bila masuk je waktu berbuka tu anak-anak semua excited kat meja makan..semua main cop cop nak makan puding ni dulu kata depa...


Caramel bread pudding ni mieza dah pernah masak dah dulu kat SINI..
Kali ni mieza tambahkan sliced peach sebab kebetulan ada buah peach yang dah lama dok tersimpan dalam pantry tu..sedap puding ni bila dimakan dengan peach...itu lah yang anak-anak bagitau mieza..alhamdulillah...


CARAMEL BREAD PUDDING
Source : Ct Delima @ DDCT
Source: Mieza @ WAWMC

Bahan-bahan:
3 sudu besar gula untuk dijadikan gula hangus
4 keping roti gardenia
3 biji telur A @ 4 biji gred B - di pukul manja dan di tapis
2 cawan air suam @ (1cwn susu cair + 1cwn air suam)
1/2 cawan susu pekat - resepi asal 1 cawan
1 sk Esen vanilla





Cara-cara:

1. Cara membuat gula hangus , masukkan gula ke dalam kuali, masak hingga gula jadi perang (guna api kecil takut hangit). Kemudian masukkan 1 sudu besar air, (berhati2 gula panas). Kacau hingga sebati dan matikan api. Tuang terus dalam loyang. Ketepikan.

2. Panaskan pengukus. Carik-carikkan roti kemudian blend bersama air suam dan susu dengan menggunakan blender.

3. Selepas itu masukkan telur yang sudah ditapis itu dan masukkan esen vanilla. Blend sekejap agar sebati. Tuang adunan tadi kedalam loyang gula hangus dan kukus sehingga masak. (40min-1jam).


SELAMAT BERPUASA

6 comments:

Nieza said...

wahh...sedap ni.terasa sejuk jer tekak kalau mkn puding bulan puasa ni. saya suka:)

Amie said...

Cantiknya! Mesti kalau makan tak pandai nak berhenti ni Mieza cayanggggg....!

maoqiuyun said...

5
beats headphones
instyler ionic styler
tods shoes
gucci shoes
abercrombie
pandora
insanity max 30
nike air force 1
jordan 4
kate spade outlet
giuseppe zanotti sale
mac makeup
oakley sunglasses wholesale
coach outlet store
iphone 6 case
michael kors outlet store
air jordan concord
cheap jordans
chanel bags
soccer jerseys
20150404maoqiuyun

林磊 said...

2016-2-23 leilei
coach factory outlet online
burberry outlet
michael kors handbags
louis vuitton pas cher
air jordan shoes
mont blanc pens
ray ban sunglasses
air jordan 4
michael kors outlet
longchamp pas cher
michael kors outlet
new balance shoes
jordan 3s
michael kors handbags
air max 90
jordan shoes
fitflops sale clearance
longchamp outlet
ralph lauren
tiffany and co
polo outlet
uggs on sale
adidas shoes
canada goose jackets
ture religion outlet
nike outlet store
nike air max
coach outlet online
nike blazer
michael kors bags
christian louboutin sale
michael kors outlet
christian louboutin shoes
nike air max 95
burberry outlet online
canada goose jackets
true religion
ray ban sunglasses
adidas superstar
ugg boots for sale

Qing Cai said...

michael kors online outlet
true religion uk
swarovski outlet
polo ralph lauren
longchamp handbags
burberry outlet online
snapbacks wholesale
ralph lauren pas cher
pandora jewelry
soccer jerseys
polo ralph lauren
pandora outlet
louis vuitton pas cher
toms shoes
adidas wings
christian louboutin uk
mont blanc outlet
beats headphones
ferragamo outlet
louis vuitton pas cher
michael kors uk
juicy couture outlet
michael kors outlet online
michael kors handbags
cheap oakley sunglasses
air max 90
tory burch outlet online
swarovski crystal
hollister clothing store
burberry outlet store
kobe bryant shoes
louis vuitton sunglasses
nike air max 90
cheap jordans
mulberry outlet
20160608caihuali

chenlina said...

true religion
ralph lauren outlet
ghd flat iron
north face outlet
kate spade
coach outlet
adidas yeezy
adidas nmd
louis vuitton outlet
ralph lauren outlet
jordan retro 3
louis vuitton bags
polo ralph lauren
fake watches
coach outlet store online
oakley sunglasses
coach outlet
michael kors
louis vuitton handbags
coach factory outlet
louis vuitton outlet
tory burch outlet
christian louboutin shoes
ralph lauren uk
retro jordans
cheap cartier watches
coach outlet
kd 8 shoes
coach outlet store online
ghd hair straighteners
burberry outlet
adidas superstar
adidas originals
ralph lauren outlet
coach outlet
kobe bryant shoes
air jordans
celine bags
coach outlet
christian louboutin sale
chenlina20160803

Don't forget to click the ad before u continue blogwalking..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...