Main Module

Welcome to my cooking blog, a place where recipes are shared. Do not hesitate to leave comments and ideas as to how to improve my cooking. Enjoy blogwalking and please keep coming back for more updates

Adds

Calendar

Saturday, August 13, 2011

Menu Ala Kampung Yang Menambat Hati - Iftar hari ke 13

Tetiba hari ni tekak ni rasa nak berbuka makan gaya kampung pula..dah memang mieza ni orang kampung..jadi tekak ni memang alter lah macam mana pun dia tetap nak yang kampung gak...berselera sungguh mieza dan keluarga makan malam ni..siap bertambah nasi..kalau tak makannya sikit aje..jom tengok apa yang mieza masak untuk berbuka malam ni..

Main dish ialah Kari Kepala Siakap Manis...resepi kari kepala ikan boleh jenguk-jenguk kat sini...




..teman sekapalnya..Ikan Kembung Bakar..oleh sebab mieza malas nak hidupkan api..maka mieza bakar atas grill pan je...




..yang sangat membuka selera...Celur Jantung Pisang...beli kat pasar tani..lupa dah berapa hengget sebiji jantung...(betul ke penjodoh bilangan mieza 'sebiji jantung'?)...




...dan teman baik segala ulam apa lagi kalau bukan BUUUUUUDUUUUUUU...cap ketereh tau..




...last but not least...dessertnya juga ala-ala kampung gitu..Bubur Sagu Keledek...resepinya jenguk kat sini..









5 comments:

nuwairani ismail said...

sebiji jantung ke setangkai jantung ye?? hihih...perghhhh! ini menu kesukaan ramai ni...ada pulak budu ngn jantung pisang...makan bertambah2 la jadinya...

Ketuhar Panas Yatie said...

Cicah budu dengan ikan panggang tawar....kelasssss giteww. Lamo doh tak makan budu . Tak dok stok....

Mieza said...

@ nani..
tatau ke akak apa penjodoh bilangan betul dia..akk ni BM pun cukup2 mkn hehehe..selalu panggil seketul jantung..kita org kelate kalo tak der budu tu tak sah nani..dah dr kecil mkn budu..hehe

Mieza said...

@ yatie..
mieza kalau balik kelantan memang terus angkat sedozen budu..pastu agih2 kan kpd babysitter, ada gak kawan2 yg pesan last2 tinggal 5 botol je mieza..tp tak per sbb raya balik lagi...pilihan mieza hanyalah cap ketereh..yg tu je yg sedap di tekak ni..hehe..kalo time terdeask tu terung bakar cicah budu je pun sodapppp

林磊 said...

2016-2-23 leilei
coach factory outlet online
burberry outlet
michael kors handbags
louis vuitton pas cher
air jordan shoes
mont blanc pens
ray ban sunglasses
air jordan 4
michael kors outlet
longchamp pas cher
michael kors outlet
new balance shoes
jordan 3s
michael kors handbags
air max 90
jordan shoes
fitflops sale clearance
longchamp outlet
ralph lauren
tiffany and co
polo outlet
uggs on sale
adidas shoes
canada goose jackets
ture religion outlet
nike outlet store
nike air max
coach outlet online
nike blazer
michael kors bags
christian louboutin sale
michael kors outlet
christian louboutin shoes
nike air max 95
burberry outlet online
canada goose jackets
true religion
ray ban sunglasses
adidas superstar
ugg boots for sale

Don't forget to click the ad before u continue blogwalking..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...